DESPUNTANT

Descobrir i aprendre van de la mà. I moltes vegades no ho associem perquè ens ho passem bé destapant històries que estaven silenciades, desemmascarant rostres que eren desconeguts o despullant figures que mai s’havien sentit tan a prop.

Afegir punts manualment -com si fossin píxels completament ordenats, a diferent escala i a partir d’un escombratge digital- genera el procés que desemmascara alguns rostres que inicialment són desconeguts i despulla siluetes que es mostren borroses. Les gotes inicials es converteixen en taques, les taques esdevenen ombres i els ombrejos entreveuen les figures.

En el descabdellament està la força que insinua allò que no sabem i ens mou a continuar perquè volem aprendre, perquè esperem obtenir resposta i perquè necessitem trobar-hi sentit.

La instal·lació es basa en el trànsit entre el llenç en blanc i tots els punts que estimulen la curiositat del descobriment final.

Cristina Bestratén i alumnes de centres escolars de Tortosa

ELS AUTORS

Instal·lació dissenyada per Cristina Bestratén, arquitecta, docent i directora del festival, i realitzada amb la col·laboració d’alumnes del Col·legi Diocesà Sagrada Família, l’Escola Cinta Curto, l’Escola El Temple, l’Escola de Ferreries, l’Escola la Mercè, l’Escola de Remolins, l’Escola de Sant Llàtzer, l’Institut Cristòfol Despuig, l’Institut Dertosa i de l’Institut-Escola Daniel Mangrané.